Seuraa Visma

Suomalaiset työnhakijat haluavat hakea töitä sosiaalisessa mediassa

Lehdistötiedote   •   Syys 13, 2017 09:00 EEST

Suomalaiset työnhakijat haluavat hakea töitä sosiaalisessa mediassa

Suomalaiset työnhakijat ovat valmiita kohtaamaan työnantajat sosiaalisessa mediassa. Visma Enterprisen selvityksen mukaan jo nyt seitsemän kymmenestä (77 %) työnhakijasta hakee uutta työtä älypuhelinsovelluksen avulla. Perimmäiset syyt ovat helppous ja nopea reagointi avoimiin työpaikkoihin. Työnantajat ovat kehityksessä jääneet jälkeen, koska edelleen joka toinen (46 %) suomalaisyritys hyödyntää edelleen perinteisiä kanavia kuten sähköpostia liitetiedostoineen työhakemusten vastaanottamiseen.

Visma Enterprise tarjoaa EasyCruit-ratkaisua, jossa sosiaalisen median hyödyntäminen on nostettu korkeimmalle tasolle. Sosiaaliseen mediaan integroituva rekrytointisovellus mahdollistaa työhakemuksen lähettämisen liitteineen työnantajalle älypuhelimen avulla. Se myös täyttää EU-tasoisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) vaatimukset, joita yritysten on ryhdyttävä soveltamaan viimeistään 28.5.2018.

Lähtökohtana Visma EasyCruitin lanseeraukselle on rekrytoinnin kasvu sosiaalisessa mediassa Suomessa, mikä johtuu kolmesta syystä. Rekrytointi on siirtymässä yhä enemmän sosiaaliseen mediaan ja kohti työnhakijan markkinoita samalla kun ihmiset viettävät yhä enemmän aikaa sosiaalisessa mediassa.

– Rekrytoinnissa työnhakijat arvostavat responsiivisuutta ja nopeutta. Työnantajat ovat jääneet pahasti jälkeen sosiaalisen median hyödyntämisessä, mutta muutos voi kuitenkin tapahtua varsin nopeasti. Kansallisen Rekrytointitutkimuksen mukaan neljä viidestä HR-johtajasta pitää nyt sosiaalista mediaa erittäin tehokkaana työnhaun ja rekrytoinnin kanavana. Varsinkin nuoret ovat löytäneet töitä sosiaalisen median kautta. LinkedIn ja Facebook ovatkin jo nousseet tärkeimmiksi rekrytointikanaviksi, kertoo Visma Enterprise Oy:n toimitusjohtaja Jukka Mikkonen.

Toinen merkittävä kasvun tekijä on rekrytoinnin siirtyminen yhä enemmän älypuhelinsovelluksiin. Visma Enterprisen selvityksen mukaan seitsemän kymmenestä (77 %) työnhakijasta hakee töitä älypuhelinsovelluksen avulla. Joka neljäs ei hae työpaikkaa, jos yrityksen rekrytointisivusto ei ole älypuhelimiin responsiivinen. Kolmantena kasvun tekijänä on digitalisaatio, joka avaa uusia mahdollisuuksia työmarkkinoilla globaalisti.

– Sosiaalinen media globaalina rekrytointikanavana tarjoaa työnantajille mahdollisuuden tavoittaa talenttityövoima nopeasti ja yksinkertaisesti. Yhdeksän kymmenestä (86 %) työnhakijasta arvostaa nopeutta ja helppoutta työhakemuksen lähettämiseen. Kansallisen Rekrytointitutkimuksen mukaan yksi kiinnostavimmista trendeistä on nyt passiivisten työnhakijoiden tavoittaminen sosiaalisessa mediassa. Visma EasyCruit täyttää sekä työnhakijoiden että työnantajien toiveet. Ensimmäiset edelläkävijät ovat jo ottaneet Visma EasyCruitin käyttöön Suomessa. Pohjoismaissa Visma EasyCruitia hyödyntävät muun muassa Handelsbanken ja Swedbank, Mikkonen jatkaa.

Pilvipohjainen Visma EasyCruit tarjoaa työnantajille mobiiliresponsiivisen alustan hakijahallintaan, työpaikkojen julkaisuun eri sosiaalisen median kanavissa sekä CV-tietokannan. Sitä voi käyttää maailmanlaajuisesti yli 40 eri kielellä ja se sopii sekä yksityiselle että julkiselle sektorille. Se soveltuu myös tytäryhtiöiden käyttöön konsernibrändin alle.

Lisätietoja:

Jukka Mikkonen, toimitusjohtaja, Visma Enterprise Oy, puh. 040 823 7698

Visma Enterprise Oy on innovatiivinen ohjelmistotalo, joka on erikoistunut henkilöstöhallinnan järjestelmiin. Menestyksemme pohjautuu tunnettuihin ja luotettaviin ohjelmistoihin M2, Tiima, Saima HR, Saima Rekry ja Visma EasyCruit, joissa yhdistyvät korkea laatu, monipuoliset toiminnallisuudet ja erinomainen käytettävyys. Lue lisää https://www.visma.fi/enterprise/

Visma tehostaa yritysten toimintaa tarjoamalla ohjelmistoja, kaupankäyntiratkaisuja, vähittäiskaupan IT-ratkaisuja sekä IT-alan projekti- ja konsultointipalveluita. Visma sujuvoittaa ja digitalisoi liiketoimintaprosesseja sekä yksityisen että julkisen sektorin asiakkaille. 600 000 asiakasta Pohjois-Euroopassa käyttää Visman tuotteita ja palveluita. Lisäksi yli 300 000 asiakasta ostaa Visman tarjoamia ratkaisuja palveluina. Visma-konsernissa on 5 500 työntekijää, ja vuonna 2016 sen liikevaihto oli 7 855 miljoonaa Norjan kruunua. Kotisivu: visma.fi.

Visma makes businesses more efficient, through offerings of software, commerce solutions, retail IT-solutions, and IT-related projects and consulting. Visma simplifies and digitalizes core business processes within the private and public sector. 600,000 customers in Northern Europe utilize Visma’s products and services, and an additional 300,000 use Visma as a hosting partner. The group has 5 500 employees and its net revenue amounted to NOK 7 855 million in 2016. www.visma.com.

Liitetiedostot

PDF-tiedosto

Kommentit (0)

Lisää kommentti

Kommentti